WHO vähendas tervisliku suhkrutarbimise määra poole võrra

 

Maailma Tervise Organisatsioon on jõudnud järeldusele, et liigse suhkru tarbimise tõttu tekkivate terviseprobleemide vältimiseks on vajalik siiani kehtinud soovitust vähendada poole võrra

Suhkru liigne tarbimine soodustab ülekaalulisust, südameveresoonkonna haigusi ja vähiteket. Kui seni soovitas WHO alates 2002. aastast hoida suhkrust saadavat energiat alla 10%, siis nüüd soovitatakse seda hoida 5% piires. See tähendab, et tuleb oluliselt piirata toitude ja jookide tarbimist, kuhu on lisatud suhkrut.

Kui näiteks keskmine energiavajadus on 2000 kilokalorit päevas, siis 5% sellest on 100 kcal ehk 15 grammi suhkrut (1 gramm suhkrut on 4 kcal). Ühte teelusikasse mahub 4g suhkrut. Maitsestatud veejookides on tavapärane 6 grammi suhkrut 100ml kohta ehk pooleliitrise maitsevee joomisel saame juba 30g suhkrut ehk 2 korda üle WHO tervisliku normi.

Seega janukustutamiseks tasub eelistada puhast vett või ilma suhkru või meeta teed.

Allikas